Servicevoorwaarden
Laatste update: 19-9-2022
- Toepassingsgebied
Onderstaande voorwaarden zijn van toepassing op alle bestellingen via onze webshop door consumenten en ondernemers.
Een consument is elke natuurlijke persoon die een juridische transactie aangaat voor doeleinden die overwegend niet commercieel of als zelfstandige zijn. Ondernemer is een natuurlijke of rechtspersoon of een maatschap met rechtsbevoegdheid die bij het aangaan van een rechtshandeling handelt in de uitoefening van zijn commerciële of zelfstandige beroepsactiviteit.
Deze voorwaarden zijn ook van toepassing op toekomstige zakelijke relaties met ondernemers, zonder dat wij er opnieuw naar hoeven te verwijzen. Indien de ondernemer tegenstrijdige of aanvullende algemene voorwaarden hanteert, wordt hiermee de geldigheid ervan tegengesproken; ze worden pas onderdeel van de overeenkomst als wij hiermee uitdrukkelijk hebben ingestemd.
- Contractpartner, contractsluiting
Het koopcontract wordt afgesloten met BVG Group V.O.F..
De presentatie van de producten in de online shop is geen juridisch bindend aanbod, maar een niet-bindende online catalogus. U kunt onze producten in eerste instantie vrijblijvend in de winkelwagen plaatsen en uw invoer op elk moment corrigeren voordat u uw bindende bestelling verzendt door met behulp van de daartoe voorziene stappen in het bestelproces en gebruik de uitgelegde correctiehulpmiddelen. Door op de bestelknop te klikken, plaatst u een bindende bestelling voor de goederen in de winkelwagen. De ontvangst van uw bestelling wordt direct na verzending van de bestelling per e-mail bevestigd.
Wanneer de overeenkomst met ons tot stand komt, hangt af van de door u gekozen betaalwijze:
iDeal
Een hoofdzakelijk betalingsmethode is iDeal. hiermee betaald u vertrouwd via uw eigen bank.
Vooruitbetaling
Zakelijke afnemers kunnen bij bestelling van meerdere pallets via vooruitbetaling afrekenen. Wij accepteren dan uw bestelling door u binnen twee dagen in een aparte e-mail een acceptatieverklaring te sturen, waarin wij u onze bankgegevens geven.
CreditCard
Als onderdeel van de betalingsservice accepteren wij de grote creditcard providers. Dit zijn Mastercard, Visa en American Express. Na het plaatsen van de bestelling wordt u doorgestuurd naar de app of website van de creditcard uitgever, u dient de betaling dan goedkeuring te geven.
Contant bij afhalen
Kiest u tijdens het afrekenen voor afhalen op locatie, dan ontvangt u 2 dagen na betaling een factuur in uw email inbox.
- Leveringsvoorwaarden
Verzendkosten worden toegevoegd tijdens het afrekenen in de webshop. Meer informatie over de hoogte van de verzendkosten vindt u in de FAQ of op de productpagina.
In principe heeft u de mogelijkheid om de goederen tijdens de volgende kantooruren af te halen bij BVG Group V.O.F., Gronsvelderweg 13 6247 ER in Gronsveld, Nederland. Van maandag t/m donderdag van 8.00 tot 17.00 uur, vrijdag vanaf 8.00 uur tot 16:00 uur Geef dit minimaal twee werkdagen voordat je het ophaalt aan ons door, zodat we de goederen vanuit ons magazijn klaar kunnen zetten.
- Betaling
De volgende betaalmethoden zijn over het algemeen beschikbaar in onze winkel:
- iDeal
- CreditCard
- Bancontact
- KBC/CBC Betaalknop
- EPS
- Giropay
- SOFORT Banking
- Belfius Direct Net
- ApplePay
- Contant bij afhalen
U betaalt het factuurbedrag contant bij afhalen (na bestelling in de webshop of per email correspondentie).
- Behoud van titel
De goederen blijven ons eigendom tot volledige betaling.
Voor ondernemers geldt ook: Wij behouden ons de eigendom van de goederen voor totdat alle vorderingen uit een lopende zakelijke relatie volledig zijn afgewikkeld. U mag de gereserveerde goederen doorverkopen in het kader van de normale gang van zaken; U draagt alle vorderingen die voortvloeien uit deze doorverkoop bij voorbaat aan ons over – ongeacht of de gereserveerde goederen worden gecombineerd of vermengd met een nieuw artikel – ten bedrage van het factuurbedrag en wij aanvaarden deze overdracht. U blijft bevoegd om de vorderingen te incasseren, maar wij mogen ook zelf vorderingen incasseren als u niet aan uw betalingsverplichtingen voldoet.
- Schade tijdens transport
Voor consumenten geldt het volgende:
Als goederen worden geleverd met duidelijke transportschade, meld dergelijke fouten dan zo snel mogelijk aan de bezorger en neem onmiddellijk contact met ons op. Het achterwege laten van een klacht of contact heeft geen gevolgen voor uw rechtsvorderingen en de handhaving daarvan, in het bijzonder uw garantierechten. Ze helpen ons echter om onze eigen claims tegen de vervoerder of de transportverzekering te kunnen doen gelden.
Voor ondernemers geldt:
Het risico van onopzettelijk verlies en onopzettelijke verslechtering gaat op u over zodra wij het artikel hebben afgeleverd bij de expediteur, de vervoerder of de persoon of instelling die anderszins verantwoordelijk is voor het uitvoeren van de zending. De in Section 377 van het Duitse handelswetboek (HGB) geregelde verplichting tot onderzoek en melding van gebreken geldt voor handelaren. Als u de daar geregelde melding nalaat, worden de goederen geacht te zijn goedgekeurd, tenzij er sprake is van een gebrek dat bij de keuring niet herkenbaar was. Dit geldt niet als we een defect op frauduleuze wijze hebben verzwegen.
- Garanties
Tenzij hierna uitdrukkelijk anders is overeengekomen, geldt het wettelijke recht op aansprakelijkheid voor gebreken. Voor consumenten is de verjaringstermijn voor claims voor gebreken aan gebruikte artikelen één jaar vanaf de levering van de goederen.
Voor ondernemers is de verjaringstermijn voor claims voor gebreken één jaar vanaf de risico-overdracht; de wettelijke verjaringstermijnen voor het verhaalsrecht volgens § 478 BGB blijven onaangetast.
Ten aanzien van ondernemers gelden alleen onze eigen gegevens en de productbeschrijvingen van de fabrikant die in het contract waren opgenomen als afspraak over de kwaliteit van de goederen; Wij aanvaarden geen aansprakelijkheid voor openbare uitingen van de fabrikant of andere reclameuitingen.
Indien de geleverde zaak defect is, geven wij in eerste instantie garantie aan ondernemers, naar onze keuze, door het gebrek te verhelpen (reparatie) of door een defectvrije zaak te leveren (vervangende levering).
De bovenstaande beperkingen en verkorting van termijnen zijn niet van toepassing op claims op basis van schade veroorzaakt door ons, onze wettelijke vertegenwoordigers of plaatsvervangende agenten
- bij letsel aan leven, ledematen of gezondheid
- in het geval van opzettelijk of grof nalatig plichtsverzuim of frauduleus opzet
- in geval van schending van essentiële contractuele verplichtingen, waarvan de nakoming essentieel is voor de goede uitvoering van het contract en op de naleving waarvan de contractpartner regelmatig mag vertrouwen (kardinale verplichtingen)
- als onderdeel van een garantiebelofte, indien overeengekomen
- voor zover het toepassingsgebied van de Wet productaansprakelijkheid open is.
Informatie over eventuele aanvullende garanties en hun exacte voorwaarden vindt u bij het product en op speciale informatiepagina’s in de online shop.
Klantenservice: Voor vragen, klachten en klachten kunt u onze klantenservice bereiken van maandag tot en met donderdag van 08.00 uur tot 17.00 uur en vrijdag van 08.00 uur tot 16.00 uur op het telefoonnummer 043 327 2767 of per e-mail op info@chemicalmonkey.nl
- Aansprakelijkheid
Wij zijn altijd volledig aansprakelijk voor claims op basis van schade veroorzaakt door ons, onze wettelijke vertegenwoordigers of plaatsvervangende agenten
- in geval van letsel aan leven, ledematen of gezondheid,
- in geval van opzettelijk of grof nalatig plichtsverzuim,
- in het geval van een garantiebelofte, indien overeengekomen, of
- voor zover het toepassingsgebied van de Wet productaansprakelijkheid open is.
In geval van schending van essentiële contractuele verplichtingen, waarvan de nakoming essentieel is voor de goede uitvoering van het contract en op de naleving waarvan de contractpartner regelmatig mag vertrouwen (kardinale verplichtingen) vanwege lichte nalatigheid van ons, onze wettelijke vertegenwoordigers of plaatsvervangende agenten, is de aansprakelijkheid beperkt tot het te voorziene bedrag op het moment dat het contract werd gesloten. Schade beperkt, waarvan het optreden typisch moet worden verwacht. Voor het overige zijn schadeclaims uitgesloten.
- Gedragscode
Wij hebben ons aan de volgende gedragscodes onderworpen:
Trusted Shops kwaliteitscriteria
https://www.trustedshops.com/tsdocument/%20TS_QUALITY_CRITERIA_nl.pdf
- Geschillenbeslechting
De Europese Commissie biedt een platform voor online geschillenbeslechting (OS), dat u hier kunt vinden https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=NL.
We zijn niet verplicht noch bereid om deel te nemen aan een geschillenbeslechtingsprocedure voor een arbitragecommissie voor consumenten.
- Slotbepalingen
Bent u ondernemer, dan is het Nederlandse recht van toepassing met uitsluiting van het VN-koopverdrag.Als u een handelaar bent in de zin van het Wetboek van Koophandel, een publiekrechtelijke rechtspersoon of een speciaal publiekrechtelijk fonds, is de exclusieve plaats van jurisdictie voor alle geschillen die voortvloeien uit contractuele relaties tussen ons en u onze vestigingsplaats.